Succesvol worden op internet. Hoe je dat moet aanpakken is voor veel mensen een raadsel. Nu weet ik dat het niet het meest makkelijke is om te doen, maar het is echter ook niet zo ingewikkeld als de kwantumfysica. Je kan namelijk gewoon met een beetje verstand prima redeneren hoe je bedrijf succesvol wordt.
Het geheim van succes zit hem in het denken vanuit je klant. Wat wil je klant, wat kan jij je klant bieden, en wat motiveert jouw klant om tot actie over te gaan. Als je in de valkuil stapt om voornamelijk van je eigen doelen uit te gaan, dan zal je nooit mensen overhalen om het door jou gewenste gedrag te vertonen.
En uiteraard zit er een balans in dit verhaal. Je klanten willen namelijk het liefste alles gratis. Maar dat is niet realistisch. En eerlijk gezegd willen je klanten ook best betalen hoor, soms zelfs heel veel geld. Ze moeten dan wel zeker van hun zaak zijn. En daarmee bedoel ik eigenlijk dat ze een zeker gevoel hebben. Dat ze zichzelf hebben overtuigd dat het kopen van jouw product of dienst een uitstekende keuze is.
Klinkt allemaal heel logisch, en dat is het ook! Waarom lukt het de meeste ondernemers dan niet? Dat komt vaak omdat ze niet echt vanuit hun klant denken. Ze vinden zelf iets heel leuk, en verzinnen daar dan bij waarom hun klanten dit ook leuk zouden moeten vinden. Die aanpak is niet 100% kansloos, maar het is niet de makkelijkste aanpak. Je maakt het jezelf heel moeilijk als je zo te werk gaat.
Kortom, als je begint om écht te bekijken wat je klanten willen, en waar dus je concurrentie nog niet echt levert wat je klanten zoeken. Dan heb je de basis voor succes in handen. En eerlijk gezegd maakt het dan geen fluit uit of je dat op de markt doet of op internet. Als je kan verkopen op de markt, dan kan je dat met een beetje hulp ook op internet!
Heb jij heel goed geluisterd naar wat je klanten willen? Dan heb je waarschijnlijk een gouden businessplan. Als je wilt weten wat ik er van denk, stuur me gerust een berichtje!