Website review: conversiekillers op zalando.nl

Jij kan je website verbeteren door te leren van de grote namen. Deze week heb ik de website van Zalando voor je onder de loep genomen. Ik laat je zien welke dingen ze slim aanpakken en waar ze de plank misslaan. Maak jij dezelfde fouten? Of leer jij in deze video de valkuilen te voorkomen?

 

De dramatische conversie van Zalando

Laatst sprak ik een medewerker van Zalando. Hij vertelde me dat de conversionrate erg laag is, ongeveer 1%. En dat ze enorm hoge bounce-rates hebben. Maar hij verklapte me dat het management nors is, en het toch nooit leert. Dat kwam volgens hem vooral door de enorme budgetten die ze hebben.

 

Heb jij nou een minder groot budget, en ben jij niet nors? Doe dan je voordeel met onderstaande video. Ik leg de vinger op de zere plek en laat je zien waar Zalando letterlijk miljoenen laat liggen. Doe er je voordeel mee 🙂

 

 





2 reacties op “Website review: conversiekillers op zalando.nl

  1. Wat mij opvalt is dat Zalando oranje gebruikt voor de CTA-buttons, terwijl het ook de kleur van hun huisstijl is. Normaliter zou ik dat niet aanraden, omdat buttons in de huisstijlkleur juist minder opvallen.

    In dit geval lijkt het effect daarvan te verwaarlozen, omdat het logo niet heel groot zichtbaar is op de pagina’s. Maar ze gebruiken het oranje ook in hun “pluspunten” bovenin. Hoe zie jij dat Jorik?

    1. Goed opgemerkt Nathan!
      Welke kleur een button heeft kan veel invloed hebben. Er daarbij zin twee zaken cruciaal:

      – is de button goed leesbaar (qua tekst)
      – valt de button op tussen de rest (springt hij eruit)

      Beide punten voldoet de button bij Zalando aan. Eigenlijk gebruiken ze oranje als aandachtkleur in hun website. Dat doen ze heel bescheiden. En daarom is oranje hier een prima kleur.

      Maar of hier groen, paars of blauw beter converteert? Dat kan alleen met een A/B-test echt goed bepaald worden. Dat verschilt namelijk echt per website.

Reageer hier

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik hoor het graag als je vragen of opmerkingen hebt. Plaats ze hieronder. Je e-mailadres blijft privé en wordt niet op de site getoond.